Urząd Transportu Kolejowego nałożył karę na PKP Intercity. Chodzi o brak informacji dla pasażerów

Artykuł
flickr/Paul Smith/CC BY 2.0

Prezes Urzędu Transportu Kolejowego nałożył na PKP Intercity karę w wysokości 155 100,44 zł za brak informacji pasażerskiej o możliwości zakupu w cenach promocyjnych biletów na podróż pociągami spółki w automatach biletowych – poinformował w komunikacie urząd.

Jak czytamy w komunikacie, nałożona na PKP Intercity kara pieniężna jest efektem naruszenia przez spółkę obowiązku informowania podróżnych o warunkach najniższych opłat za przewóz, czego przyczyną jest niedostępność pełnego zakresu ofert promocyjnych w automatach biletowych spółki i nieprawidłowe działanie systemu sprzedaży biletów, co zostało stwierdzone już 17 marca 2014 r.

Prezes UTK wskazał wówczas, że pasażer, bez względu na kanał dystrybucji, przed zakupem biletu ma prawo do pełnej i wiarygodnej informacji o jego cenie, która powinna być uwidoczniona w sposób prosty i niebudzący wątpliwości, co do jej wysokości.

Pozbawienie takiego uprawnienia może skutkować narażeniem na straty finansowe pasażera, nieświadomego możliwości nabycia tańszych biletów w innym niż biletomat kanale dystrybucji – zaznaczono w komunikacie.

Tymczasem, jak ustaliło UTK, pasażerowie pozbawieni byli informacji o warunkach najniższych opłat za przewóz w przypadku zakupu biletów za pośrednictwem automatów biletowych, bo system sprzedaży nie wskazywał, że dane połączenie objęte jest promocyjną ofertą taryfową, co realnie przedkładało się na wysokość ceny biletów. Podróżni nabywali, więc bilety bez świadomości, że interesującą ich podróż mogą odbyć w tańszej cenie – podkreślono.

Nie wiadomo jeszcze czy PKP Intercity będzie się odwoływać w tej sprawie. – Analizujemy orzeczenie UTK i w ciągu najbliższych kilku dni podejmiemy decyzję – powiedziała Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.

Źródło: pap

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy