Twoje punkty R
Zamknij [X]
Przykładowa wiadomość ...

Orlen osiągnął 20-krotnie wyższy zysk niż za czasów PO-PSL. Oto przyczyna. KONIECZNIE PRZECZYTAJ!

Zbigniew Kuźmiuk 7:55 24 lipca 2019
Kilka dni temu napisałem tekst o wysokim zysku osiągniętym przez koncern paliwowy Orlen S.A.za ostatnie 3,5 roku (czyli już podczas rządów Zjednoczonej Prawicy), który wyniósł 20,9 mld zł (zysk netto, a wiec już po opodatkowaniu podatkiem dochodowym CIT) i był ponad 20-krotnie wyższy niż zysk tej firmy pod rządami PO-PSL (2,9 mld zł w latach 2008-2015) - pisze Zbigniew Kuźmiuk.


A więc biorąc pod uwagę czas realizacji tych wyników finansowych przez Orlen S.A., zysk osiągnięty w ciągu ostatnich 3,5 roku był ponad 20-krotnie większy niż czasie rządów PO-PSL.


Wydawałoby się, że tak ogromny przyrost zysków tego koncernu paliwowego obecnie, powinien skłonić do przemyśleń jakiego rodzaju czynniki miały wpływ na tak gigantyczny przyrost zysków, w sytuacji kiedy za rządów PO-PSL koncernem zarządzali fachowcy ściągnięci z rynku, a obecnie jak to często twierdzi opozycja, zarządzają nim ludzie z nadania politycznego, ale okazało się, że sporo czytelników tego tekstu interesuje tylko odpowiedź na pytanie - co z tego mają polscy kierowcy?


W podtekście tego pytania oczywiście pojawiły często stwierdzenia, że ten gwałtowny przyrost zysków Orlenu, wynika głownie z wysokich cen paliw na stacjach Orlenu, jakby nikt nie pamiętał, że podczas rządów PO-PSL ceny paliw sięgały 6 zł za litr (benzyny 95, czy oleju napędowego), a po wygranych wyborach przez PO w 2011 roku, ówczesny premier Donald Tusk powiedział do ówczesnego prezesa Orlenu Jacka Krawca „teraz paliwo może być i po 7 zł”.


2. Zanim odpowiem na pytanie, co z tych bardzo wysokich zysków Orlenu mają polscy kierowcy, jeszcze raz przypomnę, że tak gwałtowny przyrost zysków tego koncernu wynika, z dobrego zarządzania firmą, wysokiego wzrostu gospodarczego, ale przede wszystkim głębokich zmian w polskim prawie.


Przypomnijmy, że z dniem 1 sierpnia 2016 roku wejście w życie tzw. pakietu paliwowego, czyli zmian w ustawach podatkowych o VAT i akcyzie, a także zmian w ustawie prawo energetyczne, już uderzyło w interesy mafii paliwowej.


Z kolei zmiany w prawie energetycznym, które weszły w życie we wrześniu 2016 roku, dotyczyły głównie dwóch kwestii: definicji paliw płynnych i koncesjonowania na wwóz paliwa z zagranicy.


Ustawa wprowadziła zasadę, że jednolitą definicję paliw płynnych ustali minister energii, co uniemożliwi handlowanie komponentami, (które nie podlegają opodatkowaniu), które tak naprawdę są często już paliwami ciekłymi.


Ponadto na wwóz paliwa z zagranicy i jego przeładunek konieczna jest koncesja wydawana przez Urząd Regulacji Energetyki, co z kolei uniemożliwia tzw. blendowanie, czyli mieszanie różnych komponentów i sprzedawanie ich, jako pełnowartościowego paliwa.
3. Z kolei od połowy kwietnia 2017 roku wszedł w życie tzw. pakiet przewozowy, nakładający na przewoźników obowiązek cyfrowej rejestracji przewozu paliw płynnych, ale także alkoholu skażonego i suszu tytoniowego.

Źródło:

Wczytuję ocenę...


RAFAŁ ZIEMKIEWICZ PYTA WPROST: CO Z TYMI WYBORAMI I DLACZEGO POLSKI INTERNET STAŁ SIĘ ŚCIEKIEM?
Wczytuję komentarze...
Najnowsze