Nowy przewodnik Funduszu Ludnościowego ONZ. Ideologiczne treści w ramach „nauczania pozaszkolnego”

Artykuł
Edukatorzy seksualni mają być wybierani m.in. z grupy rówieśniczej uczniów.
pixabay/finelightarts

Fundusz Ludnościowy ONZ opublikował przewodnik dotyczący wdrażania ideologicznych treści w ramach „nauczania pozaszkolnego”. Jest to część programu mającego zapewnić dostęp do edukacji seksualnej uczniom, których możliwość uczęszczania do szkoły jest ograniczona. W dużym stopniu może to ograniczyc prawo rodziców do wychowywania dzieci zgodnie z własnymi przekonaniami.

Instytut Ordo Iuris przygotował analizę tego dokumentu, w którym wskazuje, że stosowanie proponowanej przez Fundusz edukacji seksualnej ma odmienne skutki niż sugerowane przez przewodnik. Zauważalny jest wzrost liczby przestępstw seksualnych, występowania chorób wenerycznych, a przede wszystkim rosnąca liczba aborcji dokonywanych przez nieletnich.

Opublikowany dokument stanowi uzupełnienie przewodnika po tzw. „comprehensive sexuality education” (CSE), opublikowanego przez UNESCO w 2018 roku.

Fundusz Ludnościowy (UNFPA) nie ustaje w próbach promowania permisywnej edukacji seksualnej międzynarodowym standardem. Pomimo wyrażonego podczas Zgromadzenia Ogólnego sprzeciwu licznych państw.

Dotarcie do młodzieży z ideologicznymi treściami

Celem nowego przewodnika jest realizowanie programu tzw. out-of-school CSE. Ma on zapewnić dostęp do edukacji seksualnej dzieciom i młodzieży. Uczestniczyć w nim mają także uczniowie, którzy z różnych przyczyn mają ograniczoną możliwość uczęszczania do szkoły (np. uczących się w ramach edukacji domowej).

Wizja proponowana w przewodniku została oparta wprost na ideologicznej i oderwanej od wiedzy naukowej koncepcji gender oraz tzw. ,,prawach seksualnych i reprodukcyjnych" niemających żadnego umocowania w obowiązującym prawie. Największe kontrowersje związane z ideologiczną wizją ludzkiej płciowości i seksualności promowaną w przewodniku budzi zalecenie „edukowania” dzieci w oparciu o skrajnie ideologiczną koncepcję gender, w myśl której płeć jest zaledwie społecznym konceptem, a o ludzkiej płciowości docelowo powinny decydować subiektywne odczucia.

- Pozwala to przypuszczać, że wspólnym celem organizacji promujących nowy przewodnik CSE jest przeforsowanie ideologicznej agendy oraz indoktrynacja najmłodszych, a nie rzeczywista poprawa jakości życia i poziomu edukacji na tematy związane z ludzką seksualnością - informuje Karolina Pawłowska, dyrektor Centrum Prawa Międzynarodowego Ordo Iuris.

W tworzeniu przewodnika brały udział m.in. Światowa Organizacja Zdrowia (WHO), Fundusz Narodów Zjednoczonych na rzecz Dzieci (UNICEF) czy Wspólny Program Narodów Zjednoczonych Zwalczania HIV i AIDS (UNAIDS).

Źródło: informacja prasowa

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy