Twoje punkty R
Zamknij [X]
Przykładowa wiadomość ...

MKiDN wygrało kolejną sprawę- tym razem z "Gazetą Wyborczą"

JJ 20:24 22 czerwca 2020
Wikimedia Commons, CC0/Zdj.Szczebrzeszyński
Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał dziś redaktorowi naczelnemu „Gazety Wyborczej” opublikowanie sprostowania prasowego dot. artykułu „Rok Ważnych Zmian" opublikowanego w "Gazecie Wyborczej - Tygodnik Trójmiasto" dnia 3 stycznia 2020 r. Sprawa toczyła się z powództwa Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

W ocenie sądu, we wspomnianym artykule znalazła się nieprawdziwa informacja, którą dziennik z Czerskiej powinien sprostować. 

– Sąd podzielił argumentację pełnomocnik MKiDN i nakazał Redaktorowi Naczelnemu Gazety Wyborczej opublikowanie sprostowania podanej w artykule nieprawdziwej informacji o rzekomym wystosowaniu ultimatum wobec prezydent Gdańska w sprawie dotacji dla Europejskiego Centrum „Solidarności” - czytamy na stronie internetowej Ministerstwa Kultury.

Resort poinformował także, że „powództwo zostało uwzględnione w całości”. Wydany w poniedziałek wyrok nie jest prawomocny. Jak przypomniało Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego, w maju stołeczny Sąd Okręgowy "wydał wyrok nakazujący Redaktorowi Naczelnemu tygodnika »Newsweek Polska« sprostowanie czterech nieprawdziwych informacji na temat działalności ministra kultury i dziedzictwa narodowego prof. Piotra Glińskiego, zamieszczonych w artykule pt. »Minister kontra artyści« we wrześniu 2019 r.".

– Sąd podzielił argumentację pełnomocnik MKiDN i nakazał Redaktorowi Naczelnemu Gazety Wyborczej opublikowanie sprostowania podanej w artykule nieprawdziwej informacji o rzekomym wystosowaniu ultimatum wobec prezydent Gdańska w sprawie dotacji dla Europejskiego Centrum „Solidarności” - czytamy na stronie internetowej Ministerstwa Kultury.

Resort poinformował także, że „powództwo zostało uwzględnione w całości”. Wydany w poniedziałek wyrok nie jest prawomocny.

– Zapadł kolejny sprawiedliwy wyrok, który w prawidłowy sposób realizuje jedno z podstawowych praw obywateli w demokratycznym państwie prawnym, tj. prawo do otrzymywania rzetelnej informacji prasowej. Odczuwamy głęboką satysfakcję z powodu dzisiejszego rozstrzygnięcia Sądu Okręgowego w Warszawie -skomentował wyrok w rozmowie z portalem PolskieRadio24.pl dr Janusz Malanowski, radca prawny z kancelarii Malanowski i Wspólnicy. Jakie będą dalsze kroki?

Malanowski wskazał, powołując się na prawo prasowe, że sąd powinien teraz doręczyć obu stronom wyrok z uzasadnieniem. Redaktorowi naczelnemu „GW” od tego momentu przysługiwać będzie siedmiodniowy termin na złożenie ewentualnej apelacji od wyroku.

 

Źródło: Polskie Radio 24

Wczytuję ocenę...


Okiem Konserwatysty. Banery antyaborcyjne - felieton - Bawer Aondo - Akaa
Wczytuję komentarze...
Najnowsze