Łatwiejsze życie abonentów w sieci. Zmiany w prawie telekomunikacyjnym

Artykuł
Łatwiejsze życie abonentów w sieci
pexels.com

Zwiększenie uprawnień abonentów firm telekomunikacyjnych, w tym możliwość rozwiązania umowy e-mailem to tylko niektóre zmiany, które zaczną obowiązywać od 21 grudnia 2020 r.

Już 21 grudnia rozpoczyna się pierwszy etap wdrożenia w Polsce dyrektywy ustanawiającej Europejski Kodeks Łączności Elektronicznej (EKŁE). Nowelizacja Prawa Telekomunikacyjnego będzie tylko częściowa, ale zmiany dla użytkowników będą duże.

Wśród nich m.in. możliwość rozwiązania umowy mailem przez abonenta, monitorowanie zużycia usług oraz lepsze standardy dla klientów firm telekomunikacyjnych.

— Naszą intencją było i jest przede wszystkim jak najpilniejsze wprowadzenie prokonsumenckich zmian. To ważne z uwagi na zwiększający się obecnie popyt i znaczenie usług telekomunikacyjnych. Nowe regulacje pozwolą szybciej wdrożyć nowe i lepsze standardy obsługi konsumenckiej – poinformował minister Marek Zagórski, sekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów.

int_670_01.

Nowelizacja zapewni większe uprawnienia abonentom firm telekomunikacyjnych, którzy dotychczas znajdowali się w słabszym położeniu niż przedsiębiorstwa świadczące tego typu usługi.

Zmiany pozwolą również na eliminację nieprawidłowych praktyk w branży do minimum.

Ważna jest możliwość zdalnego wypowiedzenia umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych przez abonentów. Oznacza to, że nie trzeba będzie udawać się do salonu operatora i wypełniać licznych formularzy, aby zrezygnować z usług firmy telekomunikacyjnej. Wystarczy wysłanie odpowiednio sformułowanej wiadomości e-mail z oświadczeniem woli.

Operator będzie zobowiązany do zawiadomienia klienta o jego otrzymaniu i potwierdzenia przyjęcia oświadczenia woli.

Nowe regulacje zmienią również kwestie związane z przedłużaniem umowy.

Operatorzy zobowiązani do informowania kiedy kończy się umowa i to w terminie nie później niż 30 dni przed upływem okresu, na jaki umowa została zawarta.

Dodatkowo firmy telekomunikacyjne przekażą informacje o możliwościach rozwiązania umowy, a także najkorzystniejszych, dostępnych ofertach.

W okresie wypowiedzenia klienci będą ponosili wyłącznie koszty świadczenia usług, które wynikają z zawartej umowy. 

Ułatwieniem dla konsumentów jest tez możliwość monitorowania zużycia usługi, co pozwoli kontrolować wydatki związane z abonamentem.

Ze zmian mogą być zadowoleni wszyscy, którzy planują przenieść dotychczasowy numer do innej sieci. Będzie na to więcej czas ,  nie krócej niż miesiąc od daty rozwiązania umowy.

Na dodatek zmieniający dostawcę usług zyskają prawo do zachowania ciągłości świadczenia usługi dostępu do internetu.

Źródło: KPRM Cyfryzacja

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy