Japońskie linie lotnicze rezygnują ze zwrotów "Pan", "Pani" do pasażerów

Artykuł
Japan Airlines
Pixabay.com

- Od 2014 roku promujemy różnorodność i to jest jedno z naszych działań, które mają na celu równe traktowanie bez względu na płeć – powiedział CNN przedstawiciel Japan Airlines Yutaro Iwasaki.

Od 1 października japoński przewoźnik postanowił zrezygnować z takiego powitania na rzecz bardziej neutralnych terminów, takich jak „witamy wszystkich” czy „uwaga wszyscy pasażerowie”.

 

Zmiana sposobu witania pasażerów nie jest całkowitą nowością na świecie, choć JAL jest pionierem na rynku azjatyckim. W zeszłym roku ze zwrotów odnoszących się do płci zrezygnował kanadyjski Air Canada, który miał na celu, by "pasażerowie czuli się szanowani przez linię". Do podobnego witania zachęcił już także easyJet.

 

W marcu 2020 roku Japan Airlines poinformował, że stewardessy na pokładzie jego samolotów będą mogły wybrać, czy do pracy założyć spodnie czy spódnicę. Przewoźnik postanowił tak, gdyż chciał, aby pracownice "poczuły się bardziej komfortowo". 

W spółce zależnej Japan Airlines – JAL Express - pracuje też Air Fuji, pierwsza w Japonii pilotka samolotu komercyjnych linii lotniczych. 

 

Źródło: rp.pl

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy