Twoje punkty R
Zamknij [X]
Przykładowa wiadomość ...

Jak rząd dotuje główne media? Bulwersujący raport

mk, apu 8:25 10 października 2014
flickr/Arek Olek/CC BY 2.0
W latach 2008-2013 najwięcej pieniędzy od ministerstw otrzymały dziennik Gazeta Wyborcza, tygodniki Polityka i Newsweek, a wśród stacji telewizyjnych TVP oraz TVN. Tak wynika z raportu przygotowanego przez Parlamentarny Zespół ds. Obrony Wolności Słowa.

Raport pokazuje, ile rządowych pieniędzy otrzymały poszczególne media w latach 2008–2013. Wśród dzienników pierwsze miejsce zajmuje Gazeta Wyborcza, która na „ogłoszenia i komunikaty” wszystkich resortów zamieszczanych na swoich łamach dostała 6,88 mln złotych. Następne w tej kategorii są: Rzeczpospolita (4,38 mln), Dziennik Gazeta Prawna (1,1 mln), Super Express (257 tys.), Puls Biznesu (55 tys.), Polska The Times (53 tys.), Financial Times (46 tys.) oraz Fakt (40 tys.).

Dane wśród tygodników również nie dziwią. Najwięcej rządowych pieniędzy otrzymała Polityka (603 tys.). Następne są: Newsweek (562 tys.), Wprost (106 tys.) oraz Tygodnik Powszechny (10 tys.).

Sakiewicz: To nagroda za lojalność wobec rządu

sakiewicz_670

Telewizja Republika poprosiła o komentarz do raportu redaktora naczelnego "Gazety Polskiej", Tomasza Sakiewicza.

Porównując wyniki sprzedaży "Tygodnika Powszechnego" i tzw. "GaPola", Sakiewicz powiedział: "Nie rozumiem, dlaczego tygodnik, który ma większą sprzedaż niż "Tygodnik Powszechny", nie ma w ogóle reklam i ogłoszeń rządowych. Nawet za rządów Leszka Millera nasza gazeta miała takie ogłoszenia".

– Ale to tylko szczątek pieniędzy rządowych trafiających do tych mediów. Największe pieniądze płyną z prenumeraty. To miliony złotych. Rząd masowo skupuje za nasze pieniądze te gazety, by leżały w każdej instytucji i spółce powiązanej ze spółkami państwowymi – dodał Sakiewicz.

– To nagroda za lojalność wobec rządu – skwitował sprawę redaktor naczelny "GP".

Jeśli chodzi o stacje telewizyjne, najwięcej publicznych pieniędzy otrzymała Telewizja Polska. Jednak następne w kolejce są: TVN, który w latach 2008–2013 dostał niemal 22 miliony złotych, a także Polsat, który z rządowej puli otrzymał prawie 10 milionów złotych. 

1_670_04

2_670_04

3_670_01

Źródło: telewizjarepublika.pl

Wczytuję ocenę...


Okiem Konserwatysty. Banery antyaborcyjne - felieton - Bawer Aondo - Akaa
Wczytuję komentarze...
Najnowsze