"Ewangelia wg Łukasza Sz." "Wyborcza" promuje skandaliczną akcję?

Artykuł
Wikimedia Commons, domena publiczna

Na kilkunastu warszawskich przystankach w nocy z czwartku na piątek pojawiły się plakaty z tzw. „Ewangelią wg Łukasza Sz.”. Akcja uderza nie tylko w ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego, ale i w wartości chrześcijańskie. Na temat plakatów rozmieszczonych m.in. w okolicach Galerii Mokotów czy nieopodal siedziby Prawa i Sprawiedliwości ochoczo rozpisuje się „Gazeta Wyborcza”.

– W nocy z czwartku na piątek na kilkunastu warszawskich przystankach miejsce reklam zajęły plakaty wymierzone w ministra zdrowia Łukasza Szumowskiego- czytamy na stronie internetowej stołecznego wydania dziennika z Czerskiej. Organizatorzy akcji, którzy „zaznaczają, że chcą pozostać anonimowi” zapowiadają, że jest to „dopiero początek”.

Na plakacie widnieje postać Łukasza Szumowskiego w stroju noszonym przez kawalerów maltańskich (wg „GW” twarz ministra „jest wkomponowana w postać księdza”), opatrzona napisem „Ewangelia wg Łukasza Sz.”. W stolicy zawieszono także banery z napisami „Szumowski szkodzi zdrowiu” czy „Sprzedani za 5 milionów. Szumowski gangster”. Inicjatorzy akcji zarzucają ministrowi rzekome zakłamywanie statystyk w sprawie koronawirusa, „rekomendacje ws. wyborów czy, „maseczki do d**y za 5 mln”.

Według internautów, nie jest do końca prawdą, że autorzy akcji na poziomie memów z Sokuzburaka są anonimowi. Niektórzy dopatrzyli się powiązań finansowych między „GW” a właścicielami powierzchni, gdzie rozklejono plakaty. Jeden z użytkowników Twittera zwraca uwagę, że właścicielem powierzchni reklamowej w wiatach jest AMS, która należy do spółki Agora SA. Inny internauta pisze, że warszawskie przystanki oddała w pacht AMS była prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz.

 

 

 

Źródło: GW, Twitter

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy