Coca-Cola ukarana za promocję homoseksualizmu i demoralizację młodzieży

Artykuł
pixabay.com

Koncern Coca-Cola został ukarany grzywną przez urząd komitatu (województwa) peszteńskiego za plakaty pokazujące pary homoseksualne - poinformował we wtorek dziennik "Magyar Hirlap", powołując się na portal Index.hu.

Urząd uznał, że sierpniowa kampania plakatowa Coca-Coli pod hasłem #loveislove złamała punkt ustawy dotyczącej marketingu, zakazujący reklam mogących zaszkodzić fizycznemu, duchowemu, emocjonalnemu lub moralnemu rozwojowi dzieci i młodzieży.

 

Koncern zobowiązano, by w przyszłości nie zamieszczał reklam szkodzących rozwojowi dzieci i młodzieży, a także nakazano mu zapłacenie grzywny w wysokości 500 tys. ft (6500 zł).

Węgierski oddział Coca-Coli w reakcji na grzywnę podkreślił, że celem kampanii było przekazanie wartości, które koncern od dawna wyznaje, a Coca-Cola niezmiennie wierzy, że "wszyscy jesteśmy równi niezależnie od narodowości, wyznania, płci, wieku, pochodzenia etnicznego, języka, którym mówimy, hobby i poglądów" - poinformował portal Index.hu.

Sprawą zajęto się w wyniku skargi obywatelskiej. "Magyar Hirlap" pisze, że chrześcijańska organizacja CitizenGO zainicjowała petycję, w której podkreśliła, że do tej pory na Węgrzech nie reklamowano otwarcie homoseksualnych treści. "Nie łudźmy się, to tylko próba. Jeśli węgierskie społeczeństwo zgodzi się na to, będą podejmowane coraz to nowe kroki" - napisano w petycji podpisanej przez ponad 20 tys. osób.

Źródło: IAR, media

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy