AKCJA „CZAS PRZEDSIĘBIORCÓW” - W STRONĘ PARTNERSKICH RELACJI ADMINISTRACJI I BIZNESU

Artykuł

Minister Inwestycji i Rozwoju Jerzy Kwieciński, Zastępca Szefa Krajowej Administracji Skarbowej Paweł Cybulski, Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców Adam Abramowicz, a także eksperci i przedstawiciele środowisk biznesu wzięli udział w debacie TV Republika zorganizowanej w ramach akcji „Czas Przedsiębiorców”. Debata „Rok Konstytucji Biznesu – wyzwania dla rządu i przedsiębiorców”, przeprowadzona w formule okrągłego stołu, odbyła się 11 czerwca i była transmitowana na antenie TV Republika i interia.pl.

Uczestnicy debaty zgodzili się, że chociaż reforma prawa gospodarczego przygotowana przez obecny rząd i wprowadzona w życie poprzez uchwalenie pakietu 5 ustaw, znanych jako Konstytucja dla Biznesu, była ważnym krokiem w kierunku uregulowania zasad prowadzenia biznesu i zagwarantowania praw przedsiębiorcom, to konieczna jest dalsza poprawa otoczenia prawno-instytucjonalnego.

Dyskutowano też o wyzwaniach, które stoją przed polską gospodarką w związku m.in. z postępem technologiczym i koniecznością sprostania globalnej konkurencji. - Najważniejszym wyzwaniem dla przedsiębiorczości jest teraz innowacyjność – ocenił minister Jerzy Kwieciński.

Oceniając funkcjonowanie Konstytucji Biznesu Adam Abramowicz, Rzecznik MŚP wskazał na problem, jakim jest podejście wielu urzędników niższego szczebla w kontaktach z przedsiębiorcami. Jego zdaniem konieczna jest zmiana ich mentalności, bo nawet najlepsze prawo nie będzie skuteczne, jeśli nie będzie właściwie stosowane. - Zapewniam, że będę ze swoich uprawnień korzystał i walczył w imieniu małych i średnich firm, aby zasady Konstytucji Biznesu były stosowane – stwierdził.

Paweł Cybulski, Zastępca Szefa Krajowej Administracji Skarbowej pytany, czy rząd ma w planach weryfikację osób prowadzących działalność gospodarczą, określaną jako „test przedsiębiorcy”, zapewnił, że wszelkie pojawiające się na ten temat pogłoski są „absurdalne i oderwane od rzeczywistości”. Zapewnił o dążeniu do budowania jak najbardziej przyjaznych i partnerskich relacji pomiędzy przedsiębiorcami a administracją podatkową.

Uczestnicy debaty zgodzili się też, że podobne akcje jak „Czas Przedsiębiorców” są dobrym sposobem wymiany opinii pomiędzy środowiskami biznesu a przedstawicielami administracji rządowej. Celem prowadzonego przez Telewizję Republika projektu jest przedstawienie problemów z jakimi borykają się przedsiębiorcy w swojej codziennej działalności i wypracowanie propozycji ich rozwiązania. Szczególnie ważny jest przy tym głos najmniejszych, małych i średnich przedsiębiorstw, które stanowią aż 99,8 proc. wszystkich firm w Polsce, wytwarzają prawie połowę PKB i zatrudniają prawie 70 proc. osób pracujących w sektorze przedsiębiorstw.

- Wychodzimy z założenia, że duże firmy sobie poradzą, zawsze łatwiej było im docierać do decydentów. Dlatego postanowiliśmy oddać głos firmom średnim, małym i najmniejszym. Ich znaczenie dla gospodarki jest więc ogromne, ale ich głos jest często słabo słyszany – powiedział wiceprezes zarządu TV Republika Tomasz Sakiewicz.

Debata „Rok Konstytucji Biznesu – wyzwania dla rządu i przedsiębiorców”, była podsumowanie akcji „Czas Przedsiębiorców”. Oprócz niej w studiu Telewizji Republika przeprowadzone zostały trzy debaty z udziałem ekspertów poświęcone najważniejszym dylematom i wyzwaniom stojącym przez polską gospodarką. Dyskusje dotyczyły obciążeń fiskalnych małych i średnich przedsiębiorstw, integracji europejskiej w kontekście decyzji o wejściu do strefy euro oraz zmianom na rynku pracy mogącym stanowić zagrożenie dla wzrostu gospodarczego. W ramach akcji uruchomiona została też strona internetowa, przez którą przedsiębiorcy przekazywali swoje opinie i opisywali problemy, które stanowią największe bariery w ich działalności.

Partnerami akcji „Czas Przedsiębiorców” są: RAFAKO Grupa PBG (Partner Strategiczny), PKN Orlen (Partner Główny) oraz FAKRO i PKO BP

***

Telewizji Republika rozpoczęła nadawanie w kwietniu 2013 roku. Celem uruchomienia całodobowej telewizji informacyjno-publicystycznej było wypełnienie luki na polskim rynku medialnym, w postaci braku brak medium telewizyjnego o profilu konserwatywnym i wyrazistym patriotycznym nastawieniu. Od września 2015 roku decyzją KRRiTV profil stacji z wyspecjalizowanego publicystyczno- informacyjnego zmieniony został na uniwersalny. Stacja konsekwentnie rozwija swoją ramówkę o nowe formaty publicystyczne, nowe pasma o charakterze infotainmentowym oraz dedykowane programy specjalne dla partnerów biznesowych. Stacja jest dostępna za pośrednictwem sieci kablowychcyfrowych platform satelitarnych (Eutelsat Hot Bird 13°E) oraz w internecie.

 

Źródło:

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy