Ważny komunikat ze Spotkania Nadawców Telewizyjnych. Będą zmiany w badaniach "konsumpcji mediów"?

Telewizja Republika 06-02-2019, 11:59
Artykuł
pixabay

23 stycznia 2019 roku odbyło się Spotkanie Nadawców Telewizyjnych. Poniżej publikujemy komunikat po ważnym spotkaniu z udziałem Telewizji Republika.

Oto pełna treść komunikatu ze Spotkania Nadawców Telewizyjnych z dnia 23 stycznia 2019 r.

 

W dniu 23 stycznia 2019 r. w Warszawie, odbyło się spotkanie przedstawicieli nadawców telewizyjnych działających na polskim rynku mediów, którego przedmiotem było określenie formy uczestnictwa nadawców w procesie współtworzenia badania konsumpcji mediów. Było to kolejne, trzecie spotkanie, które ponownie zgromadziło reprezentację prawie całego rynku nadawców. Stacje telewizyjne, których przedstawiciele byli obecni na spotkaniu odpowiadają za blisko 90% udziałów w rynku.

Zdecydowana większość obecnych na spotkaniu Nadawców Telewizyjnych uznała za kluczową potrzebę spójnego i jednolitego wyrażania stanowiska przez media telewizyjne w procesie prac nad nowym badaniem konsumpcji mediów. Podkreślono również, że dalsze formułowanie przez nadawców ocen oraz postulatów powinno dokonywać się w sposób bezpośredni, wynikający z ich gotowości do zaangażowania oraz dodatkowego wsparcia merytorycznego procesu.

Zgodnie z powyższą ideą, jednomyślnie zdecydowano o potrzebie powołania organizacji Media Owners Committee, która w imieniu i na rzecz nadawców telewizyjnych uczestniczyć będzie w pracach nad badaniem konsumpcji mediów oraz działać w innych obszarach, jakie jej członkowie uznają za istotne.

W tym celu postanowiono o rozpoczęciu prac nad prawną i organizacyjną formą Media Owners Committee, tak, aby w możliwe krótkim czasie organizacja ta mogła współpracować z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji oraz innymi stronami zaangażowanymi w projekt badania konsumpcji mediów.

Jednocześnie powołano spośród uczestników spotkania ośmioosobową grupę, która w pierwszym rzędzie dokona analizy i zgromadzi uwagi nadawców telewizyjnych wobec aktualnego stadium prac nad badaniem konsumpcji mediów.

Warszawa, dnia 5 lutego 2019 r.

 

Uczestnicy spotkania:

 4FUN MEDIA

 A+E Networks Poland

 BBC Studios Polska

 Fox Networks Group Poland

 Frame By Frame

 ITI Neovision

 Kino Polska

 MWE Networks International

 NBCUniversal International Networks

 Nova Media

 Polcast Media Distribution

 Polsat Media Biuro Reklamy

 RDF Entertainment

 Red Carpet

 Stopklatka

 Telewizja Polska

 Telewizja Puls

 Telewizja Republika

 Telewizja WP

 The Walt Disney Company

 TVN Discovery Polska

 TVN Media Biuro Reklamy

 Viacom International Media Networks

 Winnicki.TV

 

Powyższa Grupa Nadawców Telewizyjnych posiada łącznie 90% udziałów w polskim rynku telewizyjnym.

Źródło: Telewizja Republika

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy