Trwa drogowa ofensywa rządu. Podpisano umowę na odcinek S7 w Małopolsce

Artykuł
wikipedia / Kwesto / CC

- Spełniają się zapowiedzi składane przez premiera Jarosława Kaczyńskiego, że trasa S7 w Małopolsce zostanie ukończona po objęciu władzy przez rząd Prawa i Sprawiedliwości. Dzisiaj Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisuje umowę z wykonawcą odcinka tej trasy od Widomej do Szczepanowic. Dzięki temu powstanie także obejście Słomnik, co przyniesie dużą ulgę mieszkańcom tej miejscowości. Podpisanie kolejnej umowy na odcinek S7 od Krakowa do Widomej jest planowane w lutym 2018 r. – powiedział 8 stycznia 2018 r. minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas konferencji prasowej w Słomnikach.

 Droga ekspresowa S7 powstaje, by usprawnić ruch na kierunku północ - południe Polski. Połączy bezpośrednio Gdańsk, Warszawę i Kraków. Wybudowanie drogi ekspresowej S7 przyczyni się do skrócenia czasu podróży, zwiększenia przepustowości i płynności ruchu, poprawy bezpieczeństwa ruchu i warunków życia mieszkańców miejscowości zlokalizowanych w sąsiedztwie istniejącej drogi. S7 przyczyni się również do aktywizacji gospodarczej terenów położonych w otoczeniu inwestycji i uporządkowania układu komunikacyjnego w północno – wschodniej części aglomeracji krakowskiej.

- Dodatkowym odciążeniem dla ruchu tranzytowego w Małopolsce będzie Północna Obwodnica Krakowa, dla której pod koniec 2017 r. został ogłoszony przetarg na wybór wykonawcy robót – dodał minister infrastruktury i budownictwa A. Adamczyk.

Poprzez węzeł Kraków Mistrzejowice S7 połączy się z drogą ekspresową S52, będącą Północną Obwodnicą Krakowa.

Umowa na projekt i budowę 14 km drogi ekspresowej S7 węzeł Szczepanowice – węzeł Widoma została podpisana z firmą Mota Engil Central Europe SA, która wybuduje trasę za 508,1 mln zł. Gwarancja na wykonane prace wyniesie 10 lat.

Prace projektowe i budowlane, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, powinny być ukończone w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie wlicza się okresów zimowych (tj. od 15 grudnia do 15 marca), natomiast do czasu przeznaczonego na projektowanie inwestycji okresy zimowe są wliczane.

 W ramach budowy S7 powstaje odcinek ekspresowej Zakopianki pomiędzy Lubniem a Rabką-Zdrojem, który jest najtrudniejszym do zrealizowania fragmentem tej trasy. Odcinek ten pozwoli na znaczące skrócenie podroży na południe kraju, zarówno w kierunku Zakopanego, jak i do przejścia granicznego w Chyżnem. W ramach inwestycji powstaje tunel pod Luboniem Małym o długości 2 km, 10 wiaduktów, 3 estakady oraz most na rzece Lubieńce. Zakres prac obejmie budowę dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 17,5 km, budowę dwóch węzłów dwupoziomowych (Skomielna Biała i Zabornia) i dróg lokalnych.

Przebudowany zostanie także kolejny odcinek Zakopianki. W listopadzie 2017 r. został ogłoszony przetarg na projekt i budowę dwujezdniowej drogi o długości 16,1 km od Rabki do Nowego Targu. Podpisanie umowy z wykonawcą jest planowane II kw. 2018 r., a zakończenie prac z końcem 2022 r. Inwestycja będzie finansowana z budżetu państwa, szacunkowy koszt jej realizacji to ok. 1 mld zł.

Na terenie województwa małopolskiego w eksploatacji są ponad 22 km drogi ekspresowej S7, 55 km jest w trakcie procedury przetargowej, a blisko 17 km w realizacji.

 

 

Źródło: centrumprasowe.pap.pl

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy