Twoje punkty R
Zamknij [X]
Przykładowa wiadomość ...

Temat: manipulacja

Szefowa fundacji Otwarty Dialog Ludmiła Kozłowska, wydalona z Unii Europejskiej po wpisaniu jej na listę osób niepożądanych, opublikowała na Twitterze zdjęcie z ambasadorem RP w Belgii Arturem Orzechowskim. Jak wskazała ambasada, zdjęcie wykorzystano "do nieuczciwej manipulacji wizerunkiem dyplomaty RP".>
„CNN robi badania na temat postaw Europejczyków wobec Żydów. Publikuje wyniki. Polski Newsweek bierze ten artykuł i zmyśla, przekręca, manipuluje w artykule »Europa wciąż antysemicka. Polska w czołówce ksenofobicznych krajów«” – informuje Forum Żydów Polskich na Facebooku.>
Piotr Lisiewicz, Jacek Liziniewicz oraz Maciej Kożuszek w programie Telewizji Republika ,,Kulisy manipulacji'' rozmawiali o materiale TVN ''Urodziny Hitlera'' – Żeby móc nagrać taki materiał, to dziennikarze TVN-u muszą się wtapiać w tłum, udawać ze sami są neonazistami, hailować i to jest na pewno oznaka panoszenia się ruchu nazistowskiego - ocenił Liziniewicz. >
Muzeum II Wojny Światowej w Gdańsku wydało oświadczenie ws. tekstu opublikowanego 15 listopada „W Muzeum II Wojny za dużo o cywilach” w ,,Gazecie Wyborczej'' – Tekst stanowi zbitkę zmanipulowanych cytatów, a w miejscach, gdzie cytat nie dałby się zmanipulować, niezgodnych z kontekstem, treścią i intencją omówień wypowiedzi Dyrektora Muzeum, dr. Karola Nawrockiego, który 14 listopada br. zeznawał przed sądem - napisano w oświadczeniu. >
Gościem programu "10/04/2010 Fakty" był Tomasz Ziemski, członek podkomisji MON ds. ponownego zbadania katastrofy smoleńskiej.>
W dniu 11.10.2016 w internecie rozpowszechnione zostało zmanipulowane zdjęcie przedstawiające Okno Życia Caritas Radomskiej. Napis „MAMO – pozwól mi żyć” zamieniono na napis „OKNO ŻYCIA – nie przyjmujemy dzieci z wadami genetycznymi!!! – brak chętnych na adopcję” - czytamy na stronie caritas.pl.>
,,Gazeta Wyborcza'' zniżyła się wręcz do niewyobrażalnego poziomu manipulacji. Tym razem przeszła już jednak samą siebie, wycinając połowę zdania Patryka Jakiego i wyciągając to na tytuł. >
Dziś w poranku Telewizji Republika gościem Doroty Kani był Janusz Schwertner, dziennikarz Onet.pl, który był pytany o to, dlaczego puszczono taśmy z Premierem Mateuszem Morawieckim. Dziennikarz zamiast odpowiedzieć na proste pytania, zachowywał się po prostu arogancko i prostacko. Poniżej fragment programu (tekstowy) i cały zapis poranka (video). Zobacz sam, jak zachowują się dziennikarze takich mediów jak Onet. ‏ >
Ujawnienie list kandydatów Koalicji Obywatelskiej pokazało, że liczą się doraźne interesy polityków z Warszawy. PO i Nowoczesna posunęły się zdecydowanie za daleko w kreowaniu lokalnej polityki. >
W niemieckiej telewizji NTV pojawił się materiał na temat pomocy, jaka została udzielona Szwedom w związku z pożarami. Na materiale widać jednak polską straż pożarną, chociaż jest on zatytułowany ,,Pomoc z Niemiec''>
„TVN kłamie na temat Komisji Weryfikacyjnej – wpisów w księgach wieczystych gdzie wróciło miasto jest... 12. W tym wiele prawomocnych, a TVN sobie pisze, że jest 0! Tak samo jesli chodzi o lokatorów – wszędzie wróciły stare czynsze. Poprawcie i przeprosicie” – napisał Patryk Jaki na Twitterze.>
– Cały materiał przygotowany przez redaktorów z TVN24 był zmanipulowany. Pokazaliśmy to w poprzednich odcinkach, na przykładach odłamków wbitych w pień drzewa, pokazaniu kierunku z którego miało skrzydło uderzyć w drzewo – powiedział Tomasz Ziemski, członek Podkomisji MON ds. Ponownego Zbadania Katastrofy Smoleńskiej, który był gościem red. Aleksandra Wierzejskiego w programie „10/04/2010 fakty” w Telewizji Republika.>
„FAKT” w artykule Tomasza Kozłowskiego z dnia 25 maja 2018 roku podważa autorytet i zaufanie do szefa największej formacji mundurowej w Polsce – czytamy na stronie internetowej policji.>
Były minister obrony narodowej, a obecnie szef podkomisji smoleńskiej Antoni Macierewicz, za pośrednictwem Twittera skomentował przekaz TVP Info ws. zakupu karabinków GROT.>
Rosyjski serwis "Sputnik" radzi, co robić, gdy rozpocznie się III wojna światowa. Rady kremlowskiego medium wydają się być co najmniej absurdalne - "Biegnij, gdy zobaczysz grzyb atomowy'' - taki tytuł nosi poradnik. >
Po raz pierwszy w Wyborczej rozmowa z szefem rządu PiS" - reklamowała się gazeta. Problem w tym, że Mateusz Morawiecki nie udzielił wywiadu "Gazecie Wyborczej". "Manipulacja 110 procent" - napisała na Twitterze Beata Mazurek.>
"RMF FM mija się z prawdą informując, że „Środki przeznaczone na promocję ministerstwa, to najwyższa kwota w budżecie resortu obrony na ten rok”. Sformułowanie użyte przez RMF FM sugeruje, że MON przeznaczy większą kwotę na materiały promocyjne niż np. na modernizację sił zbrojnych. Nie jest to prawdą" – czytamy na stronie Ministerstwa Obrony Narodowej.>
Niemieckie media wszelkiej maści chętnie okazują swoją domniemaną wyższość nad polskimi, bo rzekomo twardo stoją w prawdzie i kierują się obiektywnymi zasadami dziennikarskimi. Nad Wisłą wiemy, że tak nie jest. To niemiecka telewizja publiczna ZDF pisze o „polskich obozach śmierci”. >
– Dokonywanie takich zabiegów, w których próbuje się wtłoczyć polityków Prawa i Sprawiedliwości w jakiekolwiek, najmniejsze choćby, pobłażanie nazizmowi, jest wulgarną manipulacją i działaniem haniebnym - mówił Arkadiusz Czartoryski w rozmowie z portalem niezalezna.pl.>
Dziś na stronie wirtualnemedia.pl pojawił się tekst pt. Jan Pospieszalski wytknął marszałkowi Senatu obecność na gali 25-lecia Polsatu. „U bohatera ‘Resortowych dzieci’”. Tekst w którym mamy do czynienia ze 100 procentową manipulacją, przekłamaniem, nieprawdą!>
Najnowsze