Telewizja Republika czwartą stacją informacyjną

Artykuł

Pierwsze dni Telewizji Republika na UPC i od razu niesamowity sukces – plasujemy się tuż za Polsat News i TVP Info, zdecydowanie wyprzedzając Superstację i TV Trwam. Nieoficjalnie dowiadujemy się także, że w szczytach jesteśmy lepsi od TVP Info.

Badanie Atmedia Spotlight zostało przeprowadzone między 1 i 10 listopada. Przebadano 12 tys. widzów tylko wśród abonentów UPC. Z tej analizy wynika, że Telewizja Republika była w danym okresie czwartą najlepiej oglądaną stacją informacyjną. Telewizja Republika przez pierwszych 10 dni obecności w ofercie UPC, zgromadziła stabilną publiczność i uzyskała ponad 0,4 proc. udział w czasie oglądania.

Telewizja Republika plasuje się na czwartym miejscu w rankingu stacji informacyjnych najlepiej oglądanych przez widzów cyfrowego UPC. Uzyskała 0,43 proc. udział w czasie oglądania wśród wszystkich widzów (4+) i 0,27 proc. oraz również czwartą lokatę wśród widzów w wieku 16-49 lat. Za Republiką plasują się TVN CNBC, Polsat Biznes, a także stacje religijne – Telewizja Trwam czy Religia.tv. Różnica pomiędzy wynikami Telewizja Trwam a Republiką jest ogromna - Republika ma prawie siedem razy większy udział w rynku niż Trwam w grupie widzów z grupy komercyjnej.

Struktura widzów Republiki pod względem wieku jest zbliżona do TVN24. Około 26 procent widzów kanału stanowią osoby w wieku 20-49 lat; 35 proc. widzów Republiki ma od 50 do 64 lat. Osoby powyżej 65 roku życia w przypadku Telewizja Republiki stanowią 36 proc. widowni.

Na tle badanych w pomiarze Atmedia SpotLight kanałów Telewizja Republika wyróżnia się wysokim poziomem wykształcenia odbiorców – 47 proc. oglądających ją w UPC widzów to osoby z wyższym wykształceniem. Spośród wszystkich ujętych w zestawieniu kanałów, jedynie TVN CNBC Biznes ma pokaźniejszy odsetek widzów z wyższym wykształceniem (57 proc.).

W ślad za tym wskaźnikiem, idzie wysoki udział top managerów (30 proc.) w strukturze widzów Republiki - istotnie wyższy (ponad 44 proc.) odnotowuje tylko TVN CNBC, a zbliżony (blisko 31 proc.) - Polsat Biznes.

Analitycy rynku twierdzą, że na tak dobre wyniki wpłynęła przede wszystkim wyróżniająca się oferta programowa: "Na pewno działa w jej przypadku efekt świeżości, jednak o potencjale kanału świadczy to, że przez pierwszych 10 dni oglądalność Telewizja Republiki utrzymywała się na stabilnym poziomie, a wśród widzów, którzy stację oglądali, średni dzienny czas oglądania wynosił aż 21 minut".

Oprócz sieci kablowej UPC, jesteśmy dostępni na platformie Cyfrowy Polsat, w blisko 80 sieciach kablowych w Polsce, a także w Kanadzie i wkrótce w USA.

mm, at, Telewizja Republika, Media Marketing, wyborcza.pl,

Źródło:

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy