Rządowa promocja Biedronki warta ponad 7 mln zł

Artykuł
flickr/Tomasz Musial/CC BY 2.0

Jak wyliczył Instytut Monitorowania Mediów, wypowiedzi i działania rządu ws. sieci handlowej Biedronka zapewniły spółce Jeronimo Martins promocję o rynkowej wartości 7,2 mln złotych.

Zaczęło się od wypowiedzi premier Ewy Kopacz w wieczornym programie TVP Info, gdzie chwaliła warzywa z Biedronki. To wywołało szereg dalszych komentarzy w mediach. Następnie szef polskiej dyplomacji Grzegorz Schetyna przyznał dyrektorowi operacyjnemu grupy Jeronimo Martins w Polsce Pedro Pereira da Silvie Krzyż Kawalerski Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej.

 

Z monitoringu IMM wynika, że w terminie 1-29 lipca liczba wzmianek nt. Biedronki w mediach społecznościowych, na portalach internetowych, w telewizji, radiu i prasie, sięgnęła blisko 30 tysięcy. Wcześniej o sieci dyskontów w mediach wspominało się średnio od 12 do 18 tys. razy na miesiąc – przypomina portal Press.pl.

 

Jaka jest szacowana wartość promocyjna reklamy, którą polski rząd robi Biedronce faworyzując ją? – zapytał na Twitterze Mikołaj Nowak, dziennikarz i specjalista od komunikacji newsroomów w mediach społecznościowych. W odpowiedzi IMM poinformował, że wartość ekwiwalentu reklamowego z telewizji, prasy, radia oraz Internetu wyniosła 7,2 mln zł. Dokładnie tyle sieć musiałaby zapłacić, gdyby chciała wyemitować spoty i kreacje reklamowe w TV, radiu i prasie, bądź zamieścić artykuły sponsorowane w portalach internetowych.

 

Co więcej, ponad 20% publikacji na temat Biedronki zawiera wzmianki o premier Ewie Kopacz, o szefie MSZ Grzegorzu Schetynie, oraz o przyznanym odznaczeniu państwowym.

 


CZYTAJ TAKŻE:

Klub Jagielloński: Nie chodzi o order dla dyrektora Biedronki, ale o wybory

MSZ przekłada wręczenie odznaczenia dla dyrektora Biedronki

Stowarzyszenie Stop Wyzyskowi "Biedronka" pisze do Schetyny. "Wstyd, Panie Ministrze, wstyd i hańba!"

 

Źródło: press.pl, imm.com.pl, telewizjarepublika.pl

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy