Poczta Polska testuje innowacyjne rozwiązania. Współpracuje ze start-upami

Artykuł
facebook.com/pocztapolska

"Dobiega końca I runda programu „GammaRebels powered by Poczta Polska”, w ramach którego Poczta Polska udostępniała swoją infrastrukturę, doświadczenie i zasoby młodym kreatywnym przedsiębiorcom. Jakie są efekty tej synergii, można było się przekonać podczas DEMO DAY, spotkania podsumowującego rezultaty dotychczasowej współpracy" – informuje Poczta Polska.

Swoje projekty zaprezentowało 9 start-upów, które zostały wybrane spośród 80 zgłoszeń. Przygotowane przez nich rozwiązania najlepiej wpisywały się w strategię Pocztę Polskiej  i poszczególne etapy łańcucha e-commerce. Na spotkaniu goście mogli przekonać się, jak w praktyce działa automat Pacomatic, budka telemedyczna czy czujnik sprawdzający, ile listów zostało wrzuconych do skrzynki.

 Poczta chce nie tylko korzystać z nowych rozwiązań, ale też uczestniczyć w ich kreowaniu. Dlatego zdecydowaliśmy się na udział w programie GammaRebels, dzięki któremu mogliśmy poznać młodych polskich innowatorów. Pracowaliśmy wspólnie nad tym, jak szybciej i wygodniej doręczać paczki, jak lepiej poznać zdanie naszych klientów a nawet pomagaliśmy w tworzeniu polskiej kapsuły Hyperloop – mówi Wiesław Włodek, Wiceprezes Poczty Polskiej.

Młodzi przedsiębiorcy spędzili ostatnie miesiące na przeprowadzeniu pilotaży swoich projektów. Przez cały czas mogli liczyć na wsparcie merytoryczne oraz finansowe, w ramach środków programu Scale UP! realizowanego przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. Teraz Poczta Polska zdecyduje, które z projektów niosą dla niej największą wartość biznesową i powinny zostać wdrożone w pełnej skali.

– Cieszymy się, że miesiące wspólnej pracy pozwoliły na przygotowanie ciekawych propozycji biznesowych naszych startupów. Co ważne, skupiliśmy się przede wszystkim na tworzeniu modeli,  w których start-upy i Poczta Polska mogą działać partnersko. Takie podejście może zaowocować doświadczeniem niezbędnym w procesie skalowania, np. na rynki zachodnie, gdzie partnerzy są bardzo wymagający. Następnym krokiem w procesie wsparcia rozwoju uczestników będzie budowa ich rozpoznawalności na rynkach europejskich, także przez sieć biznesową EIT Digital, której HardGamma jest partnerem w Polsce – mówi Tomasz Kowalczyk, Partner Zarządzający w HardGamma Ventures.

Źródło: poczta-polska.pl, telewizjarepublika.pl

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy