Dolce&Gabbana przepraszają za reklamę. „Zawsze kochaliśmy Chiny”. ZOBACZ O CO POSZŁO

Artykuł
Wikimedia Commons

Po tym jak zaprezentowana w mediach społecznościowych kampania promująca niedoszły pokaz w Szanghaju doprowadziła do kryzysu wizerunkowego marki, Domenico Dolce i Stefano Gabbana opublikowali film z oficjalnymi przeprosinami. ZOBACZ SAM!

Nagranie trwające półtorej minuty, opublikowane w piątek, zostało umieszczone w chińskim portalu społecznościowym Weibo. W nagraniu Domenico Dolce i Stefano Gabbana wyrazili swoje zamiłowanie i szacunek dla chińskiej kultury. 

– Nasze rodziny zawsze uczyły nas szacunku dla różnych kultur świata i dlatego chcemy przeprosić, jeśli popełniliśmy błędy w interpretacji waszej kultury – powiedział Dolce. – Zawsze kochaliśmy Chiny; odwiedziliśmy wiele miast... i na pewno wciąż mamy wiele do nauczenia. 

– Oferujemy najszczersze przeprosiny Chińczykom na całym świecie – powiedział Gabbana. 

Wideo kończy się słowem „przepraszam” po chińsku wypowiedzianym przez Dolce i Gabbana.

Awantura zaczęła się od filmików reklamowych w ramach kampanii pod hasłem „D&G kocha Chiny”, na których modelka o azjatyckich rysach ubrana w czerwoną suknię włoskiej marki usiłuje zjeść pizzę, spaghetti i sycylijskie ciastko cannolo za pomocą pałeczek. Poucza ją przy tym męski głos, który zniekształca nazwę firmy w sposób, w jaki mogliby to zrobić Chińczycy.

Reklamy wywołały oburzenie chińskich internautów, którzy oskarżyli firmę o rasizm.

Źródło: tvp.info, IAR, media

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy