Oszust podał się za serwisanta terminali płatniczych. Ukradł 1,9 tys. zł

Artykuł
flickr/ Sean MacEntee/CC BY 2.0

"Pracownicy, bądź właściciele sklepów, w których wykorzystywane są terminale płatnicze muszą uważać. Oszuści znaleźli nowy sposób aby ich okraść. Policjanci z Krapkowic przyjęli już pierwsze zgłoszenie po kontakcie pracownicy sklepu z oszustem, podającym się za pracownika firmy obsługującej terminale płatnicze" – przestrzega opolska policja.

Mężczyzna podający się za przedstawiciela firmy obsługującej terminale płatnicze skontaktował się telefonicznie ze sklepem i poprosił o ręczne dokonanie zmiany ustawień w bezgotówkowym terminalu płatniczym. Oszust oświadczył, że nie powiodła się automatyczna aktualizacja ustawień i aby urządzenie działało prawidłowo, należy zrobić to ręcznie po wysłuchaniu instrukcji. Następnie podawał pracownicy polecenia do przeprowadzenia zmian w urządzeniu.

Wydrukowane kody po wprowadzeniu różnych funkcji na urządzeniu należało podać mężczyźnie. Po otrzymaniu kodów transakcji bezgotówkowych na kwotę 1900 złotych poinformował on pracownicę sklepu o zakończeniu aktualizacji oprogramowania.

Późniejsza wielokrotna próba nawiązania połączenia z osobą podającą się za konsultanta firmy zajmującej się transakcjami bezgotówkowymi oczywiście się nie powiodła. Numer był już nieaktywny.

Policjanci ostrzegą: to kolejny rodzaj oszustw i apelują, by pamiętać o podstawowych środkach ostrożności. Zamiast od razu wykonywać polecenia osoby podającej się za konsultanta firmy z którą mamy zawartą umowę na obsługę terminali bezgotówkowych lepiej zakończyć rozmowę. Następnie samemu odszukać numer do prawdziwej firmy obsługującej terminal i oddzwonić. 

Źródło: opolska.policja.gov.pl, telewizjarepublika.pl

Komentarze
Zobacz także
Nasze programy